Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia

Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia

Turun Teknologiakiinteistöt teetti loppuvuodesta 2013 asiakastyytyväisyyskyselyn, johon vastasi 83 Turun Teknologiakiinteistöjen asiakasta BioCitystä, DataCitystä ja ElectroCitystä. Pääosa vastaajista (71 kpl) oli kyselyhetkellä vuokrannut Turun Teknologiakiinteistöiltä perinteisen toimiston loppujen toimiessa liiketiloissa tai tuotannollisissa tiloissa tai niiden yhdistelmässä.

Kyselyn toteutti KTI Kiinteistötieto Oy, joka tekee vastaavan tutkimuksen vuosittain. Vuonna 2013 tutkimukseen osallistui 19 kiinteistönomistajaa, joiden asiakkaita KTI haastatteli puhelimitse. Turun Teknologiakiinteistöt osallistui kyselyyn viime vuonna ensimmäistä kertaa, tarkoituksenaan olla jatkossa mukana joka vuosi ja saada siten vertailevaa tutkimustietoa asiakastyytyväisyydestä.

Turun Teknologiakiinteistöjen asiakkaiden kokonaistyytyväisyys tiloihin oli 3,58 maksimipisteiden ollessa 5. Palveluille Turun Teknologiakiinteistöjen asiakkaat antoivat arvosanaksi keskimäärin 3,41. Tyytyväisyys vuokranantajaan oli puolestaan hieman tiloja ja palveluita parempi, 3,62.

Parannettavaa löytyi erityisesti yleisten tilojen siivouksesta, jätehuollosta ja vuokranantajan yhteyshenkilön tavoitettavuudesta. Kyselyn teettämisen jälkeen yleisten tilojen siivouspalveluiden tuottaja on vaihtunut ja yhtiössä on aloitettu jätehuollon uudelleenjärjestelyn ja parantamisen suunnittelu. Turun Teknologiakiinteistöihin on myös syksyn aikana palkattu asiakasvastaava, jonka toivotaan helpottavan asiakkaiden yhteydenpitoa vuokranantajaan.

Positiivista palautetta Turun Teknologiakiinteistöt sai muun muassa tilojen soveltuvuudesta asiakkaiden toimintaan, sijainnista sekä liikenneyhteyksistä. Avoimissa kysymyksissä yhtiötä kiitettiin tapahtumien järjestämisestä, parantuneesta ilmeestä  ja asiakaslähtöisyydestä. Avoimissa kysymyksissä esiin nousi myös toive lisätä vihreyttä ja viihtyisyyttä kiinteistöissä ja niiden ympäristössä.

Turun Teknologiakiinteistöt tulee kevään ja kesän aikana ottamaan yhteyttä kaikkiin asiakkaisiinsa tiedustellakseen näiden tarpeita ja toiveita liittyen toimitiloihin ja palveluihin. Asiakkaiden toivotaan kuitenkin myös itse ottavan aktiivisesti yhteyttä Turun Teknologiakiinteistöihin ja kertovan toiveistaan ja mahdollisista ongelmistaan mahdollisimman nopeasti.

Lisätiedot:
Julia Teräväinen, asiakasvastaava
Turun Teknologiakiinteistöt Oy
Puh. 0400 385 748 
julia.teravainen(at)teknologiakiinteistot.fi

Lue myös

Etsimme hallinnon assistenttia

Etsimme hallinnon assistenttia

Haluatko töihin Suomen ehkä vauhdikkaimpaan kiinteistösijoitusyhtiöön, jossa riittää tekemistä, uusia käänteitä ja kivoja työkavereita? Hae meille hallinnon assistentiksi!

Lue artikkeli
Uutinen
Uusia tuulia

Uusia tuulia

Kuukausi on nyt takana uudessa tehtävässä. Alku on ollut työntäyteinen ja olen tutustunut rakennuksiimme sekä niiden käyttäjiin. Monia kiinteistöjen käytettävyyteen ja käyttäjien arkeen liittyviä toimintoja on tarkoitus jalkauttaa tulevan kevään aikana ja ohessa lyhyesti niistä muutama esimerkki.

Lue artikkeli
Blogi
Kiinteistöalalla pieni ei ole kaunista

Kiinteistöalalla pieni ei ole kaunista

Olemme viime vuosina heränneet siihen todellisuuteen, että jatkuva kerskakulutus ja luonnonvarojen tuhlaaminen ei vain voi jatkua. On tullut lähiruoka ja pieni on kaunista -teemat, jotka ohjaavat kuluttajien päivittäistä elämää. Henkilökohtaisessa elämässä tämä tuntuu todella merkityksellisiltä ja kannatettavalta ajatukselta, vaikka se ei aina niin kauhean...

Lue artikkeli
Blogi