Uudet tilat on otettu innolla vastaan Nordeassa, kertoo Taina Tallbacka-Kitola.

12.10.2020

Nordea avasi uuden osaamiskeskuksen Turun Tiedepuistoon

Kesällä valmistunut EduCity sai syyskuun alussa uusia käyttäjiä, kun rakennuksen kuudenteen kerrokseen muutti Nordean henkilöasiakasliiketoiminnan etäpalveluja tarjoava osaamiskeskus.

Nordea muutti EduCityyn DataCitystä, jossa sillä oli käytössään 350 neliömetrin tilat. Uusiin 1200 neliömetrin tiloihin muutti myös Nordean Raisiossa toiminut asiakaspalvelukeskus, ja uusissa tiloissa työskentelee nyt 115 ihmistä. Kuinka olette viihtyneet uusissa tiloissa, Nordean Turun alueen johtaja Taina Tallbacka-Kitola?

Olemme todella tyytyväisiä tiloihin, niistä tuli juuri sellaiset kuin odotimmekin.

– Kiitos hyvin! Olemme todella tyytyväisiä tiloihin, niistä tuli juuri sellaiset kuin odotimmekin. Alkusyksyllä nautimme etenkin terasseista, joilla on vietetty taukoja ja syöty lounaita. On mukavaa, kun ympärillä on ihmisiä ja elämää, vaikka korona tietysti jonkin verran haittaa työskentelyämme.

Näkymä EduCityn terassilta Kupittaanpuiston suuntaan
Alkusyksyllä Nordeassa nautittiin mahdollisuudesta mennä tauoilla ulos terassille.

Nordean asiakaspalvelussa työskennellään aina konttorilta käsin, sillä etätöitä ei pankeissa ole mahdollista tehdä. Koronan vuoksi tiimeille on nimetty omat ”home zonet”, joissa kukin tiimi työskentelee. Ilman koronaa jokainen työntekijä saisi valita itse paikkansa avarasta avotoimistosta ja kahvitauot vietettäisiin yhteisessä kahviossa.

– Tällä hetkellä toimisto on jaettu kahtia, joten koko henkilökuntamme ei koskaan kohtaa. Tämä on todella sääli, mutta turvallisuuden vuoksi näin on meneteltävä. Onneksi tilamme ovat suuret ja pystymme istumaan väljästi ja hyödyntämään kaikkia tiloja.


Pääosin muutto uusiin tilohin on saatu jo valmiiksi, mutta muutamat laatikot odottavat yhä purkamistaan Nordean aulassa.

Nordealla on käytössään kokonainen kerros EduCitystä, ja tila on pääasiassa yhtä avaraa kokonaisuutta ilman väliseiniä. Kuinka avotila toimii pankkimaailmassa, Tallbacka-Kitola?

– Nordealla on vastaavia asiakaspalvelukeskuksia Helsingissä, Tampereella, Vaasassa ja Oulussa. Toimimme aina avokonttorissa, joten olemme tottuneet siihen. Tärkeää kuitenkin on, että tilan akustiikka on kunnossa, jolloin äänet eivät häiritse työntekoa. Keskuksissa tarjotaan asiakaspalvelua laajalla skaalalla korttiasioista itsepalveluneuvontaan ja sijoittamisesta lainoihin, joten on hyvä, että lähellä on kollegoita, joilta voi kysyä tarvittaessa nopeasti neuvoa. Avoimessa tilassa myös yhteisöllisyys korostuu ja jokainen on osa porukkaa.

EduCityn julkisivu Helsinginkadun suunnasta kuvattuna
Nordealla on käytössään EduCityn kuudes kerros.

Yhteisöllisyys kiinnostaa Nordeassa laajemminkin ja katseet ovat kääntyneet jo kohti aikaa, jolloin Turun Tiedepuistossa voidaan jälleen kohdata kasvokkain.

Teknologiakiinteistöt on tunnettu siitä, että se kerää kokoon Tiedepuiston yhteisöä.

– Teknologiakiinteistöt on tunnettu siitä, että se kerää kokoon Tiedepuiston yhteisöä. Odotamme kovasti, että korona hellittäisi ja että Teknologiakiinteistöt voisi jälleen järjestää tapahtumia, joissa alueen toimijat kohtaavat, Tallbacka-Kitola päättää.

Tätä odotetaan kovasti myös Teknologiakiinteistöissä, sen voitte uskoa.

Työskenteletkö EduCityssä? Tilaa EduCityä koskevat kiinteistötiedotteet, jolloin pysyt kartalla erilaista kiinteistöä koskevista asioista ja saat kutsuja mm. tiistaisin järjestettäviin Tiedepuiston treeneihin.

Lue myös:

Nordea investoi vahvasti Varsinais-Suomeen – uusi osaamiskeskus Turun Tiedepuistoon
Teknologiakiinteistöjen ja Turun ammattikorkeakoulun suurhanke EduCity valmistui
Joko sinä olet kokenut tämän? Stig Baumgartnerin Säähavaintoja vie kasvotusten sään ja maailman kanssa

Ota yhteyttä